Under alla mina år som gruppträningsinstruktör har jag alltid jagat nya utmaningar och försökt att följa trenderna. Antalet klasser har varierat då barnen haft olika mycket behov av sin mamma. Under många år blev det morgonklasser för att ha kvällarna hemma då barnen hade många olika aktiviteter men nu de senaste åren är ju inte behovet av mamma lika stort.

För ett årssedan utbildade jag mig till personlig tränare och stärkte min kompetens ytterligare vilket jag idag är oerhört nöjd med. Jag har jobbat med PT-kunder sedan sommaren -14 och har idag regelbundet kunder som kommer och tränar med mig.

Arbetet som PT är utvecklande och jag ser klart framför mig att jag vill arbeta mer som PT, men kan inte riktigt se mig själv släppa min "vanliga"chefsroll. Att gå till jobbet varje dag och arbeta med IT är också kul och helt andra utmaningar som jag vet att jag skulle sakna om jag slutade. Så vad gör jag nu? Vad blir nästa steg?

Jag vill fortsätta att utveckla människor, att dela deras framgångar och att träna tillsammans med dom, men jag vill också leda projekt, jobba med budget, siffror, dokumentation och äta lunch mellan 12-13 med mina kollegor.

Ja, det var en dröm som gick i uppfyllelse att få utbilda mig till PT och att nu också arbeta som PT!

Så tacksam för att min familj givit mig chansen att arbeta lite mer (och att vara hemma lite mindre) och självklart tacksam för alla de kunder som tränar med mig :)
Så tack till alla er som gör mitt jobb så roligt och utmanande!
 
/PT och IT-chefs Helena

2 kommentarer

Eva-Lena

10 Feb 2015 17:57

Kan du inte jobba 50/50?
I längden tror jag inte det är bra att jobba så mycket som du gör men så länge det känns bra för dig så är jag glad för din skull. Skönt att du trivs med vad du gör. Du är en klippa i alla lägen. Kram

Svar: Tack ❤️
Helena Jerksten Nybratt

Lotta Hellberg

19 Aug 2015 08:44

Hej Helena!

Vilken trevlig blogg du har! Först idag fick jag tummen ur att titta in här.

Underbart att få möjligheten att arbeta med det man önskar! Förstår dock dilemmat och du måste vara rädd om dig. Det räcker långt att älska det man gör, men man (även du) måste också få tid för återhämtning.

Jag är också glad att du utbildade dig till PT! Kul att träna ihop med dig!

Kram!


Svar: Tack Lotta! Det är sådana som du som gör att jag älskar mitt jobb. 7 kg ner och minskat en massa i fettprocent (från 32% till 23%). Du är fantastisk på så många sätt. Målen du sätter håller du. Nu blir det nya mål för hösten! Kram!!!
Helena Jerksten Nybratt

Kommentera

Publiceras ej