Att vara ledig är en förmån som jag har lite svårt att förvalta. Jag lyckas alltid knö in många fler saker än vad man bör göra på en dag för att maximera ledigheten?! Ja, ni hör ju själva hur knäppt det låter.
Sedan brukar jag sitta där sista dagen, grinig, stressad och lurad på min ledighet. Så varför gör jag då så varje gång? 

Landet lagom brukar man ju säga om Sverige. För mig finns det inte lagom utan det brukar bli "All-in" eller inget alls.
Får ju skylla mig själv när jag sitter där och surar över att jag inte varit ledig.

Missförstå nu mig rätt när jag skriver att jag har haft fullt upp; det har varit fantastiska dagar. Underbart väder och allt det där man kan önska av en sommar.

PT-kunder, träningspass och tid för egen träning... SPA, Borås djurpark, Liseberg och en massa annat kul.
Solen har varit varm och vi har kunnat vara ute.

Synd att klaga egentligen men ändå kan jag inte låta bli... 

Kanske är inte "vila" att ligga i soffan och se på TV? Vila är ett annat ord för att återhämta. Vad har vi återhämtat? D-vitamin - check, frisk luft - check, god mat - check, shoppat - check, tränat - check! 

Jag försöker alltid att vara ledig från allt när vi är i stugan; e-mail, Facebook, jobb, telefonsamtal osv... Det går tyvärr inte så bra... Så då kompenserar jag med att skämma bort mig själv med shopping för av någon anledning är det alltid REA i butikerna här. Detta året är inget undantag. 

När det har gått två dagar med mat som inte tillhör min ordinarie kosthållning och  alldeles för dåliga rutiner brukar det dåliga humöret dyka upp. Grinig, gnällig och framförallt orkeslös. Omotiverad och faktiskt lite apatisk, ja, det är faktiskt så. Då inser jag att semester för mig är inte att frossa i glass och andra sötsaker. Inte heller att vara uppe sent och sova länge... Nej, det är inte att skämma bort mig.

Sista dagen på semestern som knappt har infunnit sig denna sommaren pg a att jag hade semester under våren (när jag var på PT-utbildning). Så bokar jag en resa, resan med stort R. Maken och jag åker till våren... Skall bli såååå kul!

Att ladda batterier och hitta glädjen är förstås olika för alla människor. Vad är glädje för dig?

Att få gå till gymmet idag (även om det inte var Endorfin) och få träna hårt. Så hårt att jag inte orkade lyfta armarna när jag skulle låsa upp dörren till stugan! Det är glädje för mig! Som en ny person! Känner mig trött och lycklig, istället för trött och gnällig. Tänk vad olika trötthet kan kännas?!

"Tillbaka till vardagen! - One mission"
//PT-Helena

Kommentera

Publiceras ej