Varje sommar så får jag en känsla att jag vill göra så mycket. Planer ritas upp över underhåll av huset med trädgård, platser som jag vill besöka och andra saker som jag vill göra.

Denna sommaren är inget undantag men till skillnad från övriga år så är det svårt att få med sig familjen. Killarna har sitt eget liv och de utflykter jag vill göra lockar inte alltid maken. Så jag får helt enkelt ta dagarna som dom kommer och göra det som känns bra för just den dagen.

En stor fördel är att vi får lite hjälp hemma av äldste sonen som grejar med trådgården (sommarjobb), det gör att det blir lite enklare :-)

Några veckor i stugan på Hönö blir det förstås, allt beroende på väder men några salta dopp vill jag förstås hinna med. Troligen får doppen bli i torrdräkten eftersom det finns att göra med slangar och bojfästen vid stugan.

En rolig sak med sommaren är förstås att jag har PT-kunder på Endorfin. Utbildningen under våren gav mig denna möjlighet att få jobba mer med våra medlemmar. En ny arena och nya möten. Trivs som fisken i vattnet! Så en hel del eftermiddagar och kvällar kommer det att bli som Personlig tränare.

Sommar är för mig att läsa pocketböcker. Har del tre kvar av 50 nyanser... Och vill även läsa en av Kristina Olssons böcker; Davidstjärnan
En bok skall vara så bra att man inte kan sluta läsa... Om inte så läser jag inte färdigt den.

Då PT-utbildningen gick dagtid under våren så fick jag ta en massa semester och det gör förstås att jag har färre dagar kvar att använda nu i sommar... Vill ha några dagar kvar till hösten/vintern. Men jobb finns det att göra, ett kontor som möbleras om och möbler skall plockas bort, brandväggar som skall bytas osv. Synd att gnälla men självklart trist att bara ha några enstaka veckor ledigt. Valet var enkelt PT skulle jag bli!!! :-)

Så vad gör man med en sommar? Ledighet, jobb, träning om vartannat och mys i stugan. Många sköna kvällar i hängmattan, tidiga dagar från jobbet och långa luncher i solen... Jag gnäller inte... Jag bara hoppas att regnet vi har just nu inte är här för att stanna. Allting blir så mycket enklare om solen skiner!

Hinner inte med att blogga så mycket just nu men tankarna är ju där och det är skönt att få skriva av sig lite.

"Livet handlar inte om att vänta tills ovädret är går över, utan det handlar om att lära sig dansa i regnet!"
//Helena

Kommentera

Publiceras ej