Med tonåringar som är 15 respektive 17 år gamla kan man aldrig riktigt veta hur dagen kommer att se ut. Saker som jag sett framemot under flera månader faller pladask av att dom faktiskt inte vill samma sak. 

Så här står jag med bilen full av packning; och yngste sonen tar moppen och åker åt ett helt annat håll än vad jag tänkt mig. 
Så den vecka som jag har semester och tänkt fira med att spendera i huset på Hönö får nog ställas in. Jag får troligen packa ur bilen igen och ägna mig åt att göra dagsturer till havet och min oas. 
Varför är det alltid jag som skall offras? Med 10 veckors sommarlov kunde man ju önskat att dom kunde stå ut med några dagar vid havet, inte för deras skull utan för min.

Att sura och att fly är väl bästa sättet att undkomma och kanske tror sonen att vi åker utan honom?! Men hurdan förälder skulle jag vara om jag bara lämnade honom själv. Kan man göra så?! Äldste sonen verkar inte så besvärad av att åka med, han vet att man kan bita ihop och stå ut. Men i ett Aspergerbarn bor det en egoist. Sonens behov står över familjens, skolans och alla andras. Passar det inte så gör man det inte. Det går inte att kompromissa, för det kan han inte.

Så med tårar och ångest sitter jag nu här och tycker synd om mig själv. Ledsen över att det inte blev som jag hade tänkt mig.
Ledsen över att sonen inte förstår att hans mamma behöver semester och vila från verkligheten, men det är ju det här som är verkligheten - min verklighet och den går inte att ta semester ifrån.

Solen skiner men hos mig regnar det
//Mamma-Helena

4 kommentarer

Sabina

06 Jul 2014 20:11

Sitter med gråten i halsen när jag läser detta😢
Det gör ont i mig när jag vet hur mycket du vill åka ut dit. Och att du behöver ladda dina batterier.
Hoppas han kommer på andra tankar.
Stor kram❤️❤️❤️

Svar: Just nu känns det inte som att det kommer att bli av. Jag och Dennis kanske kan åka någon natt men det blir ingen hel vecka, tyvärr. Jag kan inte sluta gråta... Som jag har längtat... En vecka... Bara att acceptera. Kram ❤️
Helena Jerksten Nybratt

Angela Videla

06 Jul 2014 20:57

Ledsen för din och Dennis skull. Men tyvärr är livet oberäkneligt och tonåringar likaså. Hoppas du får vilodagar på hemmafronten. Stor kram till er...Angela

Svar: Tack ❤️
Helena Jerksten Nybratt

Jennie

06 Jul 2014 21:18

Men fy då, va tråkigt Helena. Det är så trist och man blir så ledsen när man planerat något som man verkligen själv vill och behöver och så blir det inte så. Vet precis hur det är, å mina är bara 6 och 10 år.
Hoppas du får avkoppling och skön semester i alla fall, även om det kanske inte blev precis som du tänkte och att ni kommer iväg några dagar i alla fall.
Kram på dig.
Jennie

Svar: Tack ❤️
Helena Jerksten Nybratt

Rebecca Arnoldhsdon

06 Jul 2014 22:46

....finns det ingen som kan avlösa dig/er, så ni kan få komma i väg? Accepterar inte sonen ett eget läger tex.... Känner så med dig.

Svar: Läger om några veckor. Tyvärr åker han inte alltid :-(
Helena Jerksten Nybratt

Kommentera

Publiceras ej